28 Únor 2022
Provádět údržbu karburátoru sekačky na trávu je důležité, protože ve velké většině případů je porucha sekačky způsobena problémem s karburátorem nebo dílů k němu připojených. Karburátor je ve skutečnosti opravdovým nervovým centrem stroje, protože jeho úlohou je mísit benzín, který je dodáván z nádrže, se vzduchem, aby se vytvořila vhodná směs těchto dvou složek (obvykle 1 ku 15), která se poté dostane do motoru. Existují různé příznaky, které naznačují problém s karburátorem. Mezi nejčastější patří: motor nezvyšuje otáčky, když sešlápnete plyn, nebo pracuje v přerušovaných chodech a vypíná se při přetížení. V nejzávažnějších případech se sekačka vůbec nespustí. Když k tomu dojde, budete muset karburátor rozebrat a provést optimální údržbu. Jak vyčistit karburátor sekačky na trávu?
Před tím je samozřejmě dobré vyloučit další možné příčiny, jako je možná degradace zapalovací svíčky, kterou je nutné nejprve vyjmout, vyčistit nebo případně vyměnit a zkontrolovat, zda má pravidelnou jiskru. Pokud problém přetrvává, přejděte ke karburátoru. Každý výrobce prodává stroje s různým technickým řešením, takže zde uvedený popis je potřeba považovat za „standardní“ a bude muset být přizpůsoben Vašemu konkrétnímu modelu sekačky na trávu.
Než budete pokračovat, doporučujeme sekačku řádně umýt, protože zbytky posekané trávy a zatvrdlé nečistoty by se mohly po demontáži karburátoru dostat do oblastí, které nesmí být kontaminovány. Obvykle je první věcí, kterou musíte udělat, odstranit některé kryty, téměř vždy vyrobené z plastového materiálu, které umožňují přístup ke karburátoru sekačky a usnadní Vám práci.
Karburátor je připojen k hlavě pístu, vzduchovému filtru, táhlu škrticí klapky a benzinové trubici vycházející z nádrže. Nejprve povolte šrouby, které zajišťují kryt filtru na místě, a poté jej sejměte. Poté vyjměte filtr a jeho základnu připojenou ke karburátoru. Zkontrolujte filtr, který lze vyměnit nebo vyčistit v závislosti na jeho stavu. Některé filtry lze snadno umýt.
Benzínová trubice je obvykle připevněna ke karburátoru pomocí pružinové spony, kterou je nutné stlačit kleštěmi, aby bylo možné trubici z karburátoru vyjmout. Poté odpojte kabely vedoucí z páky plynu a systému automatické regulace vzduchu z hlavy karburátoru. U některých modelů jsou tyto kabely vloženy do speciální vodicí desky, kterou je nutné odstranit uvolněním příslušných šroubů. Doporučujeme si tuto část vyfotografovat, abyste ji poté mohli správně namontovat zpět.
Po odpojení benzinové hadice od ostatních vnějších součástí lze nyní karburátor vyjmout. Obvykle je připevněn k hlavě pomocí dvou dlouhých čepů. U některých modelů jsou to ty samé čepy, na kterých je nasazen vzduchový filtr, takže stačí karburátor vysunout směrem ven. V ostatních případech jsou vybaveny šrouby, které je nutné povolit. Několik stříknutí víceúčelového přípravku WD-40 Multi Use Product Vám případně usnadní uvolnění čepů.
První věc, kterou je třeba zkontrolovat, je stav těsnění: těsnění pro spojení s válcem a těsnění (pokud existuje) vložené mezi karburátor a vzduchový filtr. Jejich integrita a funkčnost jsou velmi důležité, protože trhliny, vydutí nebo prasknutí vždy vedou k vážným poruchám motoru. Vyjměte benzínovou nádrž odšroubováním spodního centrálního šroubu, který ji připevňuje (nezapomeňte pracovat nad záchytnou nádobou). Dno vany je často znečištěné usazeninami: doporučujeme jej ošetřit rychle účinkujícím odmašťovačem WD-40 Specialist Fast Acting Degreaser, který rychle odstraní mastnotu, olej a nečistoty bez zanechání zbytků.
Vytáhněte plovák: odstraňte malou ocelovou osu, na které se otáčí, a také čep spojený s plovákem. Zkontrolujte také těsnění vany, které je často nutné vyměnit. Vše umístěte do nádoby a nastříkejte velkým množstvím víceúčelového přípravku WD-40 Multi Use Product, který optimálně proniká a čistí různé součásti.
Rozstřikovače směsi a nastavitelné trysky jsou uvnitř karburátoru. Pokud na to nemáte specifické dovednosti, jednoduše je nechte na místě a do otvorů foukejte stlačený vzduch. Pokud jste zkušenější, můžete je odstranit a vyčistit tak, že jejich otvory protáhnete ocelovým drátem. Dejte přitom pozor, abyste je nepropíchli.
Jakmile je karburátor dokonale čistý, smontujte jej zpět v opačném pořadí. Věnujte zvláštní pozornost umístění těsnění, která je nutné namazat trochou minerálního oleje, aby nedošlo ke „slepení“. Pozor také na spoje hnací tyče, které je nutné ošetřit nástřikem víceúčelového přípravku WD-40 Multi Use Product. Vzduchový filtr, který je téměř vždy potřeba vyměnit, je nutné namontovat jako poslední prvek před opětovným umístěním ochranných krytů.
Odmítnutí odpovědnosti
Znázorněné a popsané použití pro víceúčelové produkty WD-40 byly poskytnuty společnosti WD-40 samotnými uživateli. Tato použití nebyla testována společností WD-40 a nestanovují doporučení společnosti WD-40, jak produkty užívat. Při každém použití produktu WD-40 by měl být brán v potaz selský rozum. Vždy se řiďte instrukcemi a berte na vědomí varování na obale.
17 Prosinec 2023
© 2025 WD-40 Company.
Všechna práva vyhrazena