26 Leden 2021
Horská kola mohou být vybavena mechanickými brzdami (s klasickým ocelovým lankem, které ovládá brzdové destičky) nebo MTB hydraulickými brzdami, u nichž ovládací páky místo toho, aby vyvíjely napětí na lanko, působí na malé čerpadlo, které tlakuje olej v brzdovém okruhu. A jelikož je olej nestlačitelný, vyvíjí stejný tlak na písty v brzdovém třmenu, které jej přenáší na destičky, které provádějí samotné brzdění. Oba systémy jsou používané, ale nadšenci do horských kol upřednostňují hydraulické systémy, protože reagují obzvláště rychle, jsou spolehlivé a nabízejí velkou modulaci řízení brzdné síly. Přirozeně také vyžadují údržbu, která v zásadě zahrnuje provedení dvou věcí: výměnu brzdových destiček a čištění, a výměnu brzdové kapaliny, která se intenzivním používáním brzd zhoršuje. Kromě toho se v okruhu tvoří vzduchové bubliny, které snižují brzdný účinek. Údržba hydraulických brzd do 30 minut.
Nejprve si musíte pořídit sadu pro hydraulické brzdy horských kol, které se mohou v závislosti na modelu brzd mírně lišit. Obecně sada obsahuje dvě stříkačky (nebo stříkačku a kalíšek) s příslušnými hadičkami vybavenými přípojkami pro proplachovací místa, dále olej do brzdového okruhu (minerální nebo DOT, v závislosti na modelu brzdy) a jeden (nebo více) vidlicový nebo imbusový klíč.
Kolo musí být umístěno na stojanu, který kolo udržuje stabilní a správně nakloněné, v závislosti na tom, zda je brzdný okruh vpředu nebo vzadu. Udržujte hadičku s okruhem co nejvíce svislou, což usnadňuje vypouštění vzduchových bublin. Povolte brzdovou páku a pootočte ji do vodorovné polohy včetně malé olejové nádržky, ke které je připojena. Uvolněte brzdový třmen a odpojte jej od rámu. Odstraňte brzdové čelisti a vložte místo nich plastovou rozpěrku, která udržuje písty stlačené směrem ven a dobře zajištěné. Při provádění těchto kroků můžete kdykoliv použít trochu víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use Product, pokud jakékoliv šrouby působí odpor.
Našroubujte hadičky se závitovým připojením na dvě stříkačky a vyjměte z jedné z nich píst. Tuto hadičku našroubujte na (prostřednictvím šroubení) na odvzdušňovací/výtokový otvor brzdové páky. Se stříkačkou s pístem natáhněte nový olej pro brzdový systém a naplňte jej do tří čtvrtin. Poté našroubujte tuto plnící hadičku na brzdový třmen. Poznámka: místo stříkačky bez pístu mají některé modely brzd speciální kalíšek, který se přišroubuje k výtokovému otvoru brzdové páky.
Po uvolnění (o 1/4 otáčky) „kohoutku“ třmenu pomalu zatlačte na píst stříkačky s novým olejem připojeným k brzdovému třmenu a vstříkněte jej do brzdného okruhu. Při plnění nového oleje je vypouštěný olej uvnitř brzdového okruhu vypuzován na bloku brzdové páky a plní horní stříkačku, která musí být udržována ve svislé poloze, případně kalíšek (který se naplní).
Při vstřikování oleje nebo na konci operace doporučujeme jemné poklepání na hadici brzdového systému, aby se usnadnil výstup vzduchových bublin zachycených uvnitř. Ještě efektivnějším systémem je vstříknutí malého množství oleje do horní stříkačky a před zahájením vstřikování oleje dolní stříkačkou natáhněte trochu oleje z okruhu zatlačením na píst druhé stříkačky. U tohoto systému odvzdušnění bude vzduch v okruhu nasáván a uvolňován do spodní stříkačky.
Když nový olej nahradí vyčerpaný olej (který se shromáždil v horní stříkačce nebo v kalíšku), obě hadičky se odpojí a otvory se uzavřou šrouby, které jste předtím odstranili. Během této operace dávejte pozor, abyste kolo a brzdy nepolili olejem. Aby se zabránilo úniku, horní stříkačka se odstraní po uzavření spojovací hadičky pružnou sponou, zatímco spodní se odstraní po uzavření „kohoutku“ prvního otvoru.
Brzdový třmen je potřeba namontovat zpět a odvzdušňovací blok musí být opět nahrazen brzdovými čelistmi, které je nutné upevnit příčným zajišťovacím šroubem. Blok brzdové páky nyní vraťte zpět do správné polohy. Několikrát stiskněte brzdovou páku, abyste zkontrolovali její správnou funkci. Pokud se během této operace na jízdní kolo dostaly kapky oleje, můžete je odstranit pomocí několika nástřiků čisticího prostředku na kolo WD-40 Bike Total Wash, který eliminuje zbytky kapalin, nečistoty a olej.
Díky tomuto průvodci budete nyní vždy připraveni znovu vyrazit na horské traily s brzdami, které jsou připraveny na cokoli! Tento užitečný a praktický průvodce vám pomohl vyčistit a obnovit hydraulické brzdy na horském kole a připravit ho na akci!
Neváhejte se podělit o své vlastní tipy: Instagram: @originalwd40_czech | #WD40czech #WD40 #sprej #univerzalnipripravek #ochrana #UseOftheDay #WD40Wins #WD40Works #FixTheWorld #DIY
Další informace zjistíte na našem webu automax-group.com nebo přímo na stránkách o značce WD-40.
Odmítnutí odpovědnosti
Znázorněné a popsané použití pro víceúčelové produkty WD-40 byly poskytnuty společnosti WD-40 samotnými uživateli. Tato použití nebyla testována společností WD-40 a nestanovují doporučení společnosti WD-40, jak produkty užívat. Při každém použití produktu WD-40 by měl být brán v potaz selský rozum. Vždy se řiďte instrukcemi a berte na vědomí varování na obale.
24 Červenec 2020
28 Červenec 2020
© 2021 WD-40 Company.
Všechna práva vyhrazena
Výběr regionu změní jazyk a/nebo obsah na WD-40.