5 Duben 2021
Pokud provoz motocyklu není plynulý nebo všeobecně po ujetí určitého počtu kilometrů a také na začátku sezóny, je důležité vyčistit karburátor. Karburátor motocyklu je jeho nervovým centrem, kolem kterého se točí vše ostatní. Jedná se o velmi propracovanou součást skládající se z mnoha součástí, které mají různé a důležité funkce. Některé z těchto součástí lze různě nastavovat, aby se změnil poměr vzduch/benzín nebo aby motor běžel za studena, na maximum, na minimum atd. Každý výrobce motocyklů instaluje na různé modely motocyklů různé typy karburátorů. Jak vyčistit karburátor motocyklu?
Tyto karburátory se mohou také navzájem velmi lišit, i když sdílejí stejný pracovní princip. Bez ohledu na to ale majitel motocyklu musí provádět běžnou údržbu a čištění karburátoru, i když karburátor nepůsobí žádné problémy. Jedná se o úkony jako je kalibrace trysek a přívodů vzduchu nebo nesprávné nastavení minima, maxima atd. Než budete pokračovat s běžnou nebo mimořádnou údržbou karburátoru motocyklu, je bezpodmínečně nutné prostudovat si příručku pro údržbu a použití motocyklu a karburátoru.
Víceúčelový přípravek WD-40® Multi-Use-Product
Šroubovák
Kleště s tenkým nosem
Stlačený vzduch
Ocelový drát
Suché PTFE mazivo Dry PTFE Lubricant
V závislosti na typu motocyklu je často nutné demontovat ochranné zakrytování, abyste se ke karburátoru dostali a mohli na něm pracovat. Před jakoukoli další operací motocykl pečlivě umyjte, aby se zabránilo tomu, že zbytky bláta, písku a asfaltu skončí uvnitř karburátoru a následně způsobí jeho vážné poškození. Po umytí musí následovat důkladné vysušení. Poté doporučujeme na karburátor aplikovat nástřikem větší množství víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use-Product, aby byly odstraněny nejodolnější zbytky a usnadnila se jeho demontáž.
Karburátor je připojen k hlavě pístu, vzduchovému filtru, spojovací tyči plynu/vzduchu a benzinové hadičce vycházející z nádrže. Chcete-li vyčistit karburátor motocyklu, nejprve uvolněte šrouby (nebo jiné upevňovací systémy), které drží vzduchový filtr. Tento filtr (v různých tvarech a strukturách) je třeba pečlivě prozkoumat: některé lze umýt nebo vyčistit foukáním, jiné ne, a pokud jsou ucpané, musí se vyměnit.
Benzínová trubice je bezpečně spojena s karburátorem pomocí kovové nebo plastové spony. Po uzavření plnicího ventilu nádrže pomocí kleští stiskněte jazýčky svorek a poté vyjměte hadičku z karburátoru. Kabel vycházející z ovládání plynu a (je-li k dispozici) systém automatické regulace vzduchu musí být také odpojeny od hlavy karburátoru. Vstup benzínu do karburátoru je často vybaven malým palivovým filtrem, který je třeba zkontrolovat a vyčistit.
Karburátor je připojen k motoru pomocí různých systémů. Jedním z nejběžnějších je krátká objímka ze syntetického materiálu nebo gumy umístěná na výstupu karburátoru a spojená s ústím hlavy motoru, ke kterému je připevněna kovovým páskem. Jeho uvolněním lze karburátor odpojit. V některých případech je připevněn k hlavě válců pomocí cvoků. Pokud jsou přítomny cvoky, několik dávek víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use-Product vám je pomůže uvolnit. Karburátor lze nyní vyjmout.
První věcí, kterou je třeba zkontrolovat, je stav těsnění: těsnění pro připojení k válci a těsnění (pokud existuje) vložené mezi karburátor a vzduchový filtr. Jejich integrita a funkčnost jsou velmi důležité, protože rosení, nabobtnání nebo praskliny způsobují poruchy nebo mohou dokonce způsobit zastavení motoru. Poté odstraňte benzínovou nádrž odšroubováním spodního centrálního šroubu, který ji upevňuje (nezapomeňte tuto činnost provádět nad nádobou). Spodní část je často znečištěná usazeninami a zatvrdlým materiálem. Plovák, který je nyní jasně viditelný, lze odstranit odstraněním malé ocelové tyče, na které se otáčí, a také odstraněním kolíku připojeného k plováku. Zkontrolujte také těsnění, které je často nutné vyměňovat. Umístěte vše do kontejneru a postříkejte díly velkým množstvím víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use-Product, který optimálně penetruje a čistí různé komponenty.
Karburátor má vstřikovače směsi, nastavitelné minimum a vzduchové trysky a škrtící klapku s čepem. Pokud k tomu nemáte potřebné dovednosti, jednoduše nechte jednotlivé součásti na místě a foukejte do otvorů stlačený vzduch. Pokud jste zkušenější, při čištění karburátoru jej můžete rozebrat a vyčistit víceúčelovým přípravkem WD-40 Multi-Use-Product tak, že protáhnete ocelovým drátem jejich otvory a dáte pozor, abyste je nepropíchli. Tělo karburátoru lze ponořit do víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use-Product (který je k dispozici také v sudech).
Jakmile je karburátor dokonale čistý, důkladně jej osušte a znovu sestavte. Umístěte každou součást na své místo a poté ji upevněte dle výše uvedeného postupu, ale v opačném pořadí. Věnujte také pozornost spojením hnací tyče, která musí být ošetřena suchým PTFE mazivem WD-40 Specialist PTFE Dry Lubricant.
Odmítnutí odpovědnosti
Znázorněné a popsané použití pro víceúčelové produkty WD-40 byly poskytnuty společnosti WD-40 samotnými uživateli. Tato použití nebyla testována společností WD-40 a nestanovují doporučení společnosti WD-40, jak produkty užívat. Při každém použití produktu WD-40 by měl být brán v potaz selský rozum. Vždy se řiďte instrukcemi a berte na vědomí varování na obale.
29 Leden 2024
21 Březen 2021
16 Březen 2021
25 Březen 2021
© 2025 WD-40 Company.
Všechna práva vyhrazena