V roce 1953 se v malé laboratoři v San Diegu v Kalifornii tři zaměstnanci začínající společnosti Rocket Chemical Company pouští do vývoje řady antikorozních látek a odmašťovadel pro letecký a kosmický průmysl.
Potřebují 40 pokusů, aby vyvinuli světově proslulé složení vytěsňující vodu. Ale právě na 40. pokus jim to vychází dokonale a rodí se tak konečný produkt s názvem WD-40. WD-40 je zkratka pro Water Displacement, 40th formula (česky: vytěsnění vody, formulace č. 40). Tento název pochází přímo z laboratorní knihy, kterou používal chemik, který produkt vyvinul.
První společností, která komerčně používá WD-40, je společnost Convair, dodavatel pro kosmický průmysl, a to jako prostředek pro ochranu vnějšího pláště rakety Atlas před korozí. Produkt funguje tak dobře, že několik zaměstnanců vynáší plechovky s WD-40 z továrny v krabičkách na oběd, aby je mohli používat doma.
O několik let později zakladatel a prezident společnosti Rocket Chemical Company Norm Larsen experimentuje s plněním WD-40 do aerosolových plechovek. Myšlenka je taková, že by spotřebitelé mohli pro tento produkt najít uplatnění také ve svých domácích dílnách a garážích.
Společnost Rocket Chemical Company založili 23. září 1953 Norman B. Larsen, Gordon Dawson a John B. Gregory.
Cy Irving přebírá roli prezidenta společnosti Rocket Chemical Company.
WD-40 se poprvé objevuje na pultech obchodů v San Diegu v Kalifornii.
Společnost se téměř zdvojnásobuje a rozrůstá se na sedm lidí, kteří prodávají v průměru 45 balení denně, a to přímo z kufrů svých automobilů do železářství a obchodů se sportovním zbožím v celé oblasti San Diega.
První objednávka celého kamionu produktu WD-40, který je určen pro použití při odstraňování katastrof způsobených hurikánem Carla, který se přehnal podél pobřeží Floridy. Produkt je použit hlavně na sanaci elektrických zařízení poškozených vodou.
John S. Barry se stává novým prezidentem a výkonným ředitelem společnosti a přejmenovává společnost podle jejího úspěšného a také jediného produktu na WD-40 Company.
Akcie společnosti WD-40 Company se stávají veřejně obchodovatelné v systému OTC. Cena akcií se v prvním dnu obchodování zvyšuje o 61%.
“Tržby dosahují 50,2 milionu dolarů. Mnoho společností se pokouší uvést na trh napodobeniny, které jdou dokonce tak daleko, že kopírují výraznou modrožlutou plechovku s malým červeným uzávěrem. Počet zaměstnanců: 38 “
Prezidentem a provozním ředitelem společnosti WD-40 Company je jmenován Gerald Schlief. Později je jmenován do funkce výkonného ředitele.
WD-40 Company slaví své 40. výročí prolomením hranice prodejů ve výši 100 milionů dolarů. Společnost je také zařazena na seznam deseti nejvýnosnějších společností na burze cenných papírů NASDAQ.
Prezidentem a výkonným ředitelem společnosti WD-40 Company je jmenován Garry O. Ridge.
“WD-40 Company přidává do svého portfolia značek Global Household Brands. Díky přidání značek X-14®, 2000 Flushes® a Carpet Fresh® se WD-40 Company stává lídrem na poli čisticích a údržbových přípravků pro domácnost. Počet zaměstnanců: 227 “
Na trh je uvedena řada 3-IN-ONE Professional. Na trh v USA se dodává plechovka WD-40 Big Blast® s rozprašovací tryskou pro široký postřik, která umožňuje nanášet víceúčelový přípravek WD-40 Multi-Use Product rychle a efektivně na velké plochy.
WD-40 Company kupuje 1001®, přední značku produktů na čištění koberců ve Velké Británii. Společnost navíc rozšiřuje svoji řadu 3-IN-ONE Professional o vysoce účinný čisticí odmašťovač, spouštěč motoru a vysoce výkonné mazivo.
WD-40 Company představuje WD-40 Smart Straw®, který se vyznačuje trvale připojeným stříkacím brčkem se systémem Spray 2 Ways™: tryska pro široký postřik se stříkacím brčkem sklopeným směrem dolů a přesná bodová aplikace přípravku se stříkacím brčkem vyklopeným nahoru. Smart Straw také řeší problém číslo jedna týkající se produktů WD-40, kterým je častá ztráta malého červeného stříkacího brčka. Řada 3-IN-ONE Professional je rozšířena o suché mazivo, které pomáhá mazat a chránit všechny typy povrchů, aniž by po sobě zanechalo mastné zbytky. Okamžitý odstraňovač skvrn na koberce a čalounění Spot Shot se dodává v praktické sprejové nádobce.
WD-40 Company přechází u svých nejoblíbenějších velikostí plechovek s víceúčelovým přípravkem WD-40 Multi-Use Product na aplikační systém Smart Straw. Díky pomoci členů fanklubu WD-40 se poprvé objevuje oficiální seznam 2 000 způsobů použití víceúčelového přípravku WD-40 Multi-Use Product. Spot Shot představuje dva nové produkty s praktickým rozprašovačem se spouští: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odour Eliminator a Spot Shot Pet.
WD-40 Company představuje WD-40 Trigger Pro®, neaerosolový produkt se stejným složením WD-40 pro průmyslové aplikace. WD-40 Company uvádí na trh značku BLUE WORKS®. BLUE WORKS je řada speciálních produktů pro údržbu, které byly vyvinuty výhradně pro průmyslové aplikace a se složeními, která překračují běžné oborové testy.
“WD-40 Company využívá poznatků získaných při uvedení značky BLUE WORKS a představuje WD-40® Specialist®, řadu prvotřídních specializovaných přípravků pod značkou WD-40 zaměřenou na profesionály. Výchozí produktová řada zahrnuje voděodolné silikonové mazivo, ochrannou bílou lithiovou vazelínu a penetrační sprej uvolňující rez, který obsahuje technologii Blu Torch™, patentovanou směs syntetických přísad. Počet zaměstnanců: 334 “
WD-40 Company zakládá společnost WD-40 BIKE Company, značku zaměřenou výhradně na přípravky údržby pro cyklistiku. Řada vysoce výkonných přípravků pro údržbu WD-40® BIKE nabízí široké portfolio přípravků, včetně mokrých a suchých maziv na řetězy, vysoce výkonného odmašťovače, pěnícího mycího prostředku na kolo a ochranného přípravku na rámy jízdních kol.
WD-40 Company slaví 60. výročí. Produktová řada WD-40 Specialist se rozrůstá na osm produktů. Bylo přidáno dalších pět produktů, včetně odstraňovače rzi Rust Remover Soak, dlouhodobého inhibitoru koroze Long-Term Corrosion Inhibitor, suchého maziva odolného proti nečistotám a prachu Dirt & Dust Resistant Dry Lube, odmašťovače strojů a motorů Machine & Engine Degreaser a spreje na čištění elektrických kontaktů Electrical Contact Cleaner Spray. Na základě úspěchu řady WD-40 Specialist se WD-40 Company rozhoduje ukončit výrobu značky BLUE WORKS, přičemž využívá klíčových poznatků a uplatňuje je.
WD-40 Company kupuje GT85, víceúčelový přípravek pro údržbu jízdních kol prodávaný především ve Velké Británii.
WD-40 Company představuje v USA WD-40 EZ-REACH Flexible Straw™. S připojenou 8” flexibilní trubičkou, která se ohýbá a drží svůj tvar, lze dosáhnout i na běžně nedosažitelná místa: úzké instalační prostory, za bloky motorů, těžko přístupné panty, válečky a další.
“V roce 2016 WD-40 Company prostřednictvím gelového maziva ve spreji WD-40® Specialist® Spray & Stay překonává gravitaci. Díky složení, které nekape a nestéká, přípravek zůstává na místě aplikace a poskytuje 12krát déle trvající mazání na svislých površích a pohyblivých součástech. Počet zaměstnanců: 445 “
Později v roce 2016 do rodiny WD-40 Specialist přicházejí čtyři nová vysoce výkonná maziva. Jejich vyspělá technologie určená pro průmyslové aplikace zvládá specifické výzvy při vysokých teplotách, tlaku a vlhkosti a zároveň umožňuje jejich vzájemné zaměňování bez rizika následků vzájemné kontaminace.
© 2025 WD-40 Company.
Všechna práva vyhrazena