Odstranění rzi u automobilů

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
loading...Loading...

Automobil musí být pravidelně udržován, aby zůstal ve špičkovém stavu. Automobily vyrobené z kovu jsou náchylné k rezivění. Rez může Váš automobil vážně poškodit a je to něco, na co musíte vždycky dbát. Naštěstí je možné rez i odstranit a existuje řada metod a produktů, které lze použít k odstranění rzi.

Co je to rez?

Chemický název pro rez je oxid železa. Vzniká díky elektrochemickému procesu známému jako koroze.

3 věci potřebné pro tvorbu rzi

  1. Katoda: Kov, který působí jako přijímač elektronů
  2. Anoda: Kov, který za určitých okolností uvolňuje elektrony
  3. Elektrolyt: Kapalina, která funguje jako médium pro tok elektronů

Za přítomnosti elektrolytu proudí elektrony z anody do katody, což způsobuje korozi a vytváří se oxid železa. Koroze způsobuje oslabení kovu, což může být pro Váš automobil velmi škodlivé. Odstranění rzi z automobilů zahrnuje odstranění oxidu železa a ošetření zranitelného povrchu ochrannou vrstvou, aby se zabránilo výskytu procesu koroze.

Podmínky, které vedou k rezivění

Kov Vašeho automobilu může působit jako katoda a anoda v přítomnosti vody, která působí jako elektrolyt. Proto jsou automobily velmi náchylné ke korozi. To platí zejména ve vlhkém klimatu. Přítomnost obsahu vlhkosti ve vzduchu může způsobit, že Váš automobil bude rezavět ještě rychleji.

Navíc existují látky, které mohou tento proces ještě urychlit. Jednou z těchto látek je sůl. Samotná voda není tak účinná pro tok elektronů jako voda slaná, která je naopak velmi účinným elektrolytem. Jakákoli kovová látka vystavená slané vodě bude rezavět rychleji.

Proto je nutné dbát opatrnosti, pokud žijete poblíž pobřeží. Mořská voda (která je slaná) se může vypařit a proniknout do atmosféry až do vzdálenosti 100 mil. To činí Váš vůz ještě náchylnější k rezavění.

Části automobilu, které jsou více náchylné k rezavění

Tyto části automobilu jsou náchylnější k rezavění:

  • motor
  • podvozek
  • rám
  • kufr
  • výfuk
  • lakované povrchy

To je skoro celé auto. Je důležité si uvědomit, že odstranění rzi u automobilů může být docela náročný úkol. Jak se říká, že prevence je lepší než lék, tak to zejména u automobilů platí dvojnásob.

Jak se zbavit rzi

Za prvé, je třeba dávat pozor, když se Váš automobil stane obzvláště náchylným k rezavění. Dva z běžných důvodů jsou tyto

  • odprýsknutá nebo poškrábaná barva Vašeho vozu až pod základní nátěr
  • autonehody vedou k tomu, že je holý kov vystaven působení atmosféry, což způsobuje oxidaci kovu

Bez ohledu na velikost je třeba rychle rezavá místa ošetřit. Čím déle jsou vystaveny působení prvků, tím rychleji se rozšiřují. Odstranění rzi u automobilů je postupný proces, který si může mnoho vlastníků automobilů udělat. Postupujte podle níže uvedených kroků a začněte s odstraněním rzi z Vašeho vozu.

Existuje spousta automobilových odborníků, kteří poskytují odstranění rzi z automobilů. I když je to něco, co si majitelé automobilů mohou dělat sami, měli byste vždy zvážit možnost přenechat práci profesionálům, kteří mají s odstraňováním rzi z automobilů zkušenosti.

Připravte si nástroje

Před zahájením procesu odstraňování rzi je nutné si připravit potřebné nástroje. Mezi tyto nástroje patří:

  • gumové rukavice
  • ochranné brýle
  • malířská páska
  • brusný kotouč
  • vysoce kvalitní maska proti prachu
  • kyselina rustiková
  • malířská plachta
  • brusné papíry

Bezpečnost na prvním místě!

Poté, co jste si připravili potřebné nástroje, je nutné učinit kroky k vlastní ochraně. Odstraňování rzi u automobilů je proces, který může být pro Vás škodlivý, pokud nejste chráněni. Používejte gumové rukavice, ochranné brýle a vysoce kvalitní masku proti prachu, abyste zajistili, že budete před zahájením procesu zcela chráněni.

Zakryjte oblasti, kde není rez

Než začnete odstraňovat samotnou rez, je třeba zakrýt oblasti vozu tam, kde rez není. Ve vzduchu bude hodně prachu a nechcete, aby bylo celé Vaše auto pokryto šupinami rzi. Za tímto účelem použijte malířskou pásku. Nepoškodí povrchovou úpravu vozu a nelepí. Ujistěte se, že jste zavřeli okna vozu. Když začnete brousit postiženou oblast, prach a částice rezu budou létat všude, takže je třeba zajistit, aby byla zakryta jakákoli oblast, která nemá rez.

Nepoužívejte pro zakrytí automobilu noviny

Je to běžná praxe pro zakrytí auta, která může být pro Váš automobil škodlivá. Papír v novinách je poměrně porézní a v důsledku toho může velmi snadno projít sprej s barvou. To by vedlo k tomu, že na oknech vašeho vozu zůstanou skvrny. Proto zajistěte, aby byl povrch vozu dobře zakrytý.

Nejprve přijde na řadu vnější vrstva

Vlastní proces odstraňování rzi začíná nyní. Nejprve je třeba zbavit se vnější vrstvy brusným kotoučem. Při tom musíte být velmi opatrní, protože riskujete poškození kovu Vašeho automobilu. Jakmile tuto vrstvu odstraníte, použijte listy brusného papíru, abyste se vypořádali s menšími místy, kam nelze dosáhnout pomocí brusného kotouče. Tím zajistíte, že nikde nezůstane žádná rez.

Na postižená místa použijte čistou tkaninu

Nyní je nutné jemně otřít rezavou plochu hadříkem. Naneste minimální vrstvu kyseliny rustikové, abyste se úplně zbavili rzi. Nicméně je třeba dbát na to, aby byla kyselina rychle odstraněna a nebyla tam déle, než je nutné. Postupujte podle instrukcí dodávaných s kyselinou rustikovou. Ihned po nanesení kyseliny je nutné ji rychle otřít hadříkem a poté aplikovat minerálním lihem.

Vysoce kvalitní základní nátěr a auto sprej

Základní nátěr a auto spreje jsou pro zakrytí rezavých ploch na automobilu nezbytné. Proto dbejte na to, aby byly co možná nejkvalitnější.

Nanášení základního nátěru

Začněte s nanášením základního nátěru podle pokynů. Jakmile vyčistíte rzí postiženou oblast s kyselinou rustikovou a minerálním lihem, začněte nanášet sprejem základní nátěr. Měli byste aplikovat 3 vrstvy základního nátěru. Po aplikaci každé vrstvy vždy vyčkejte několik minut. Jakmile nanesete tři vrstvy, nechte je zaschnout po dobu nejméně 12 hodin.

Broušení za použití vlhkého brusného papíru o hrubosti 400

Mezi nanášením vrstev barvy musíte vždy brousit. To se provádí pro matování a hladkost povrchu. Navíc to umožňuje, aby se vrstvy nátěru správně spojily s povrchem vozu. Mějte po ruce v kbelíku vodu, abyste mohli brusný papír kdykoliv opláchnout, když to bude potřeba. Po dokončení umyjte oblast vodou smíchanou s malým množstvím mýdla.

Nanášejte sprejem barvu až k Vaší spokojenosti a nechte zaschnout

Na základní nátěr naneste co nejvíce vrstev barvy, abyste získali dobrou povrchovou úpravu a bohatost barev. Nakonec nechte barvu zaschnout alespoň jeden celý den, než sejmete veškerou krycí pásku.

Odstraňování rzi z automobilů je choulostivý a zdlouhavý proces. Měli byste s ním začít jen tehdy, pokud jste si jisti, že v následujících dvaceti čtyřech hodinách můžete na postiženou oblast, kterou jste obrousili, nanést základní nátěr a barvu. Pokud je kov ponechán nechráněný i na krátkou dobu, znovu se začne formovat rez a výsledný efekt bude horší.

WD-40

WD-40 pomáhá předcházet korozi a je bezpečný pro použití na mnoha částech Vašeho vozu. Ošetřete plochu přípravkem WD-40 a v případě potřeby ošetření opakujte. Dbejte, abyste dodrželi pokyny pro používání přípravku WD-40 a chraňte oblasti vozu, které nechcete ošetřovat přípravkem WD-40, například pneumatiky.

Kontaktujte nás

AutoMax Group s.r.o. K Hájům 1233/2 155 00 Praha 5, Česká Republika www.automax-group.com/cz

© 2018 WD-40 Company